POLSKI BOOK TAG


  Hej, dziś przychodzę do Was z tagiem. Ostatnio u mnie pojawiają się same recenzje, ale niestety jeszcze nie włączyłam się w tryb szkolny i nadążam z czytaniem głównie książek od wydawnictw do recenzji. Ten tag bardzo mi się spodobał stworzyła i jednocześnie nominowała mnie do niego Julka z bloga Bookblog, serdecznie zapraszam Was do niej. Bardzo dziękuję ci Julio i przepraszam, że tak późno, ale jak napisałam wyżej muszę się przerzucić na tryb szkolny. Bez przedłużania zapraszam do tagu. :)

1. Ulubiona polska książka.
Miałam nie lada problem, ponieważ czytam bardzo, bardzo mało polskiej literatury, a szkoda, bo okazuje się, że my Polacy pisać też umiemy. Jednak wiem, że w moim sercu na zawsze pozostanie "Kłamczucha" Małgorzaty Musierowicz. Całej jej serii niestety nie przeczytałam, słyszałam nawet, że wciąż wychodzą nowe części, więc nie mam pojęcia, w którym życiu ja to zdążę przeczytać. 


2. Ulubiony polski autor. 
Myślę, że tutaj bez dwóch zdań umieszczę Małgorzatę Musierowicz, która w każdej książce oczarowuje mnie swoim stylem, pomysłem i szczerością. 

3. Ulubione polskie wydawnictwo.
Osobiście bardzo lubię wydawnictwo Media Rodzina (nie to wcale nie przez Harry'ego i panią Peregrine). Bardzo lubię też wydawnictwo Uroboros, mimo tego, że łamią mi serce tym, że muszę bardzo długo czekać na kolejne książki Sarah J. Maas. :(

4. Lubiany przez ciebie klasyk napisany przez Polaka/Polkę.
Według mnie najlepszym polskim klasykiem są "Kamienie na szaniec" Aleksandra Kamińskiego. Bardzo podobało mi się opisanie realiów wojny z perspektywy chłopców w moim wieku. Nie lubię tematyki historycznej, jednak ta powieść pochłonęła mnie bez reszty. 

5. Polski gniot.
"Krzyżacy". W sumie nie powinnam się wypowiadać na temat tej książki, ponieważ nie została ona przeczytana przeze mnie w całości, jednak bardzo, ale to bardzo mi się nie podobała. 

6. Która polska okładka podoba ci się bardziej niż jej zagraniczny pierwowzór?
Dużo bardziej podoba mi się np. "Program" Suzanne Young, którego jeszcze nie czytałam, jednak zagraniczna okładka zdecydowanie nie przyciągnęła mojej uwagi. [lewa- Polska] 


7. Jaka książka według ciebie powinna pozostać w oryginalnej okładce?
Chyba nikogo nie zdziwię jeśli powiem o książkach z serii "Dary Anioła". Na szczęście wydawnictwo wydało serię w dwóch wersjach, dlatego nie muszę patrzeć na te szkaradne postaci, które widnieją na naszej polskiej okładce. 

8. Na jaką polską premierę najbardziej wyczekujesz?
Niestety, ale teraz najbardziej wyczekuję tylko na powieści zagraniczne, a w szczególności na "Empire of Storms" i "A Court of Mist and Fury" obie Sarah J. Maas. <3 

9. Wolisz krakowskie czy warszawskie targi książki?
Nie byłam w Warszawie na targach, ale te w Krakowie są naprawdę cudowne, tylko mogliby sprowadzać więcej zagranicznych autorów.

10. Wymień swoich ulubionych polskich booktuberów/blogerów książkowych.
Bardzo lubię Maję, Klaudię, Anitę, Alicję, Abi oraz Karolinę. :) 

10 komentarzy:

  1. Świetny tag! :) Ach, ta pani Musierowicz - tej ją czytałam, pamiętam, że uwielbiałam te książki. :) Poza tym "Kamienie na szaniec" - wspaniałe, no i cóż, też nie pałam sympatią do książek Sienkiewicza, chociaż "Krzyżacy" to jeszcze nic, "Potop" jest po prostu tak długi i nudny, że nie podołałam... xD
    Pozdrawiam,
    Ania.

    http://chaosmysli.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedy byłam młodsza, uwielbiałam książki Małgorzaty Musierowicz, ale chyba w pewnym momencie się nimi "przejadłam" xD Krzyżacy to straszna tortura, mam dreszcze na wspomnienie tej lektury. Matko, ja strasznie nie mogę się doczekać zwłaszcza ACOMAF, po tych zagranicznych zachwytach tylko jeszcze bardziej chcę ją przeczytać, no i czekam na mojego kochanego Rhysa <3

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
  3. Super tag! Ja z polskimi autorami to raczej tak średnio. Zazwyczaj sięgam po zagranicznych. Może niedługo się to zmieni :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszam do nas 😍
    Świat oczami dwóch pokoleń

    OdpowiedzUsuń
  4. Też nigdy nie byłam na targach w Warszawie, ale te w Krakowie są genialne :) Tylko organizacja trochę psuje wrażenie :/
    A ja właśnie nie przepadam za twórczością Musierowicz. Czytałam dwie książki z serii "Jeżycjada" i raczej nie przypadły mi do gustu.
    Za to z "Krzyżakami" całkowicie się zgodzę! Jakoś książki Sienkiewicza do mnie nie trafiają, chociaż na pewno nie jestem jedyna. Jedyna jego powieść, której jeszcze nie czytałam, ale bardzo mnie ciekawi to "Quo Vadis" :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny TAG, chyba sama go u siebie wykonam (a żeby w jakiś sposób promować polskie książki). :)
    Zgadzam się co do okładki "Plagi samobójców". Mi też podoba się nasza polska wersja. :)

    Pozdrawiam,
    Book Prisoner! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Też bardziej podobają mi się polskie okładki serii "Program", chociaż na pewno mnie nie zachwycają, ale patrząc na te okropne zagraniczne, nie jest źle ;)
    Moim ulubionym polskim klasykiem chyba jest "Lalka" albo "Ferdydurke" ;)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytałam "Krzyżaków", ale byłam zmuszona przeczytać "Quo Vadis" i nadal mam odruchy wymiotne widząc Sienkiewicza :/

    bookpauline.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. A mi Krzyżacy bardzo się podobali :D I również lubię Wydawnictwo Media Rodzina. A z Booktuberów polecam Ci jeszcze Pawła P42 i Strefę Czytacza :D
    Pozdrawiam! Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  9. Co wszyscy tak cisną tych Krzyżaków? Byłam jedyną osobą z 30 osobowej klasy, która to przeczytała i w sumie mi się podobali ;)
    http://justboooks.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo dziękuję, że odpowiedziałaś :) Musierowicz kocham (nie, wcale nie dlatego, że z nas obydwóch Poznaniaczki :P) :)
    Buziaki!
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.