[5] Recenzja "Hopeless" Colleen Hoover



                                 



                          Tytuł oryginalny: Hopeless

                          Autor: Colleen Hoover

                          Wydawca: Otwarte

                          Data premiery: 2014-06-18

                          Ilość stron: 377

                          Tłumaczenie: Piotr Grzegorzewski







Opinia obiektywna:
Teksas, tu mieszka siedemnastoletnia Linden Sky Davis... Nie, to nie jest dobry początek... Sky nie jest typową nastolatką. Dziewczyna pozbawiona dostępu do internetu i nowoczesnej technologii, teoretycznie ona nie istnieje. Lecz kiedy mamy Sky nie ma w domy dziewczyna... gotuje. Cóż więcej powiedzieć: typowa buntowniczka. Nasza główna bohaterka kocha oprócz tego czytać i biegać. Co więcej dziewczyna nigdy nie uczęszczała do żadnej publicznej szkoły, mama zawsze uczyła ją w domu. Może dodam, iż Sky jest adoptowana. Jej ojciec oddał ją kiedy Sky miała 3 lata. Kiedy dziewczynie udaję się w końcu przekonać nadopiekuńczą matkę aby poszła na ostatni rok do szkoły przed college'm, wcale nie wiedzie jej się tam zbyt kolorowo. Przyczyną jest dość kontrowersyjna opinia o dziewczynie. Co zawdzięcza głównie swojej najlepszej przyjaciółce Six, która wcale nie stroni przed bliskością z jednym chłopakiem tygodniowo. Sky nazywana dziwką wcale się tym nie przejmuje, bo po co skoro tak naprawdę to plotki. Tak naprawdę jeszcze nigdy nie uprawiała seksu z chłopakiem. Co prawda pozwala i m sobie jak ona to określa "pomacać", ale nic poza tym. Bohaterka ma dodatkowo inny problem z tym, że chłopcy na nią nie oddziałowywują emocjonalnie. Nigdy nie poczuła motylków w brzuchu, nigdy nie miała gęsiej skórki dzięki dotykowi. Czy coś z nią jest nie tak? Jej życie bezpowrotnie się zmienia kiedy spotyka tajemniczego Deana Holdera.


Opinia subiektywna:
Na samym początku byłam dość sceptycznie nastawiona do tej historii. Usłyszałam o niej tylko dwie, całkiem różne opinie i naprawdę obawiałam się, że będzie to tanie romansidło. Na całe szczęście pozytywnie się zaskoczyłam co skłoniło mnie do przeczytania wszystkich dzieł pani Hoover. Historia wykreowana przez autorkę jest tematem kontrowersyjnym i bardzo trudnym. Mimo, iż nie wycisnęła ze mnie ani jednej łzy to ksiązka wzrusza. Mówi się, że są historie, przy których każdy się wzrusza i płaczę. Ja jednak zgadzam się tylko w połowie może się wzrusza ale czy musi płakać? Według mnie płacz wywołują słowa, które są zapisane we wzruszający sposób, jeśli autorka potrafi zapisać słowa w sposób który wywołuje łzy to naprawdę bardzo jej gratuluję, ponieważ ja bardzo rzadko płaczę przy książkach, filmach itp. Jednak muszę powiedzieć, iż książka bardzo mi się podobała. Może jest kilka uwag do samych opisów. Co też widziałam u innych recenzentów. Jednak ksiązka jako całość prezentuję się bardzo wysoko na liście. Na pewno jest książką wartą polecenia.


Główna bohaterka:
Sky była bohaterką z zainteresowaniami bardzo podobnymi do moich. Kocha czytać - ja również. Kocha biegać - ja tak samo. Kocha gotować pomimo, że nie zawsze wychodzi - i ja też. Myślę, że nawet mogłybyśmy się zaprzyjaźnić. Dodatkowo obie jesteśmy wyjątkowo uparte. Sky jest bohaterką lojalną i uczciwą. Jest kochająca i urocza. Myślę, że taka przyjaciółka to skarb. Mało się rozpisałam o samej bohaterce, ponieważ więcej napisałam we wcześniejszych punktach.


Oprawa wizualna:
Okłada jest ładna i na pewno przyciąga wzrok. Dziewczyna co prawda na okładce wydaje się być blondynką, a Sky ma włosy koloru brąz, jednak cała oprawa sprawia wrażenie bardzo oddanej do ksiązki. Dodatkowo chłopak na przedramieniu ma tytuł ksiązki co też (ci co czytali wiedzą o co chodzi) jest dobrym posunięciem.


Komu mam polecić Hopeless? Na pewno fanom romansu, ale także każdej młodej osobie, gdyż jest to książka, która skłania do refleksji i porusza trudny temat.

Książka zasłużenie zyskuje 8/10

"Szukałem cię moje całe cholerne życie."


48 komentarzy:

  1. Już wszyscy o niej piszą... Przeczytam na pewno :)

    Pozdrawiam, Insane z przy-goracej-herbacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydaje się ciekawa!:*
    obserwujemy?:*

    mylife-tasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham tą książkę ♥ Jedna z moich ulubionych :)

    Nominacja do LBA padała właśnie na Ciebie. Więcej informacji na
    http://nastriala.blogspot.com/2015/06/lba-liebster-blog-award.html
    ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej dziękuję na pewno podejmę się nominacji :)

      Usuń
  4. Zachęciłaś mnie do przeczytania tej ksiązki :)
    Wybiorę się po nią jutro do księgarni :)

    Obserwuję i liczę na to samo :)
    http://paulineya.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam i mam nadzieję, że się nie zawiedziesz : D

      Usuń
  5. Już wiem jaką książkę mam teraz przeczytac!
    nutellaax.blogspot.com [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam i mam nadzieję że się nie zawiedziesz : D

      Usuń
  6. rzadko sięgam po książki gatunku romantycznego jednak ta mnie bardzo przekonuje, by przeczytać ;) i podoba mi się sposób w jaki piszesz recenzje ♥
    +obserwuję ;) zapraszam do mnie, może też Ci się spodoba i zostaniesz na dłużej? *.*

    stylowana100latka.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo oraz oczywiście gorąco polecam lekturę : D

      Usuń
  7. Muszę przeczytać tą ksiażkę bo wydaje się być genialna
    Buziaki ;*
    crazyy-mee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwierz mi jest wspaniała, co prawda ma kilka wad, ale nic nie jest idealne ! : D

      Usuń
  8. Jeśli uda mi się ją od kogoś pożyczyć, to na pewno przeczytam! Bardzo zachęcająca recenzja :) I ten cytat na końcu...
    Pozdrawiam serdecznie :D
    Fanny http://buszujacawsrodksiazek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej dziękuję : D Polecam gorąco i mam nadzieję ,ze się nie zawiedziesz : D

      Usuń
  9. Weszłam na Twój blog przez przypadek i zakochałam się! Sama uwielbiam czytać książki, ale często nie wiem co czytać. Dzięki Tobie teraz wiem! Jak zauważyłam po tej recenzji mamy podobny gust. Leci obserwacja. Może u mnie też coś Ci się spodoba...?
    Pozdrawiam.
    http://fludel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za ten miły komentarz <3 Bardzo chętnie cię odwiedzę : ) Już wpadam : D

      Usuń
  10. Pytalas o obs za obs ja juz i czekam na uczciwy rewanż :*
    crazyteoparislife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna recenzja. Uwielbiam czytać książki i wolnej chwili postaram się i tą przeczytać.
    Pytałaś o wspólną obs, więc zacznij i daj znać.

    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Szczerze to ja też myślałam, że to będzie jakiś zwyczajny romans. To ta okładka, która na pierwszy rzut oka wydała mi się brzydka. Jednak gdy dostałam w swoje ręce książkę to wydała i się taka ciepła, taka pozytywna. Książka także bardzo mi się podobała, ale chyba bardziej "Losing hope" z punktu widzenia Holdera. :)
    Ja również postanowiłam zapoznać się z wszystkim książkami pani Hoover i jak na razie idzie mi kiepsko :p Jednak na swojej półce mam "Maybe someday" mam nadzieję, że się nie zawiodę. :)
    http://pieknoczytania-recenzje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już czytałam "Maybe someday". Uwierz mi nie zawiedziesz się, książka jest rewelacyjna <3 Kocham : D

      Usuń
  13. Pozycja czeka już na moje półce i nie mogę się doczekać. Słyszałam wiele o Colleen Hoover jak i jej książkach i mam duże oczekiwania. Obym tylko się nie rozczarowała.

    isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się nie zawiedziesz. Najgorzej to nasłuchać się dobrych opinii i rozczarować się potem :)

      Usuń
  14. Poklikałabyś w linki z góry dziękuje :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/2015/06/dressgalcom.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie czytałam, ponieważ nie przepadam za tego typu ksiązkami :)
    ✿ agnieszkaa-es.blogspot.com ✿

    OdpowiedzUsuń
  16. Odpowiedzi
    1. Dziękuję : D Też uważam że książka niezwykła : D

      Usuń
  17. Recenzja super - dużo się można dowiedzieć o książce. Wydaje się być ciekawa, może na wakacje zaopatrzę się w coś podobnego :D
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mój Blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo zachęcam : DMam nadzięję że się nie zawiedziesz :D

      Usuń
    2. Świetnie wyszła ci ta recenzja. Uwielbiam "Hopeless", choć druga część nie za bardzo przypadła mi do gustu :)
      Nominowałam cię do LBA na swoim blogu, więcej szczegółów - http://withcoffeeandbooks.blogspot.com/2015/06/liebster-blog-award-2.html

      Usuń
    3. Dziękuję bardzo na pewno zrobię u siebie : D

      Usuń
  18. nigdy o tej ksiazce nie slyszalam ale wydaje sie ciekawa.
    pytalas o wsplna obserwacje , ja juz obserwuje :)

    http://klaudiaandmylife.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  19. Zostałaś nominowana do Liebster Blog Award.
    Więcej informacji tutaj: http://niczymszeherezada.blogspot.com/2015/06/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie czytałam, nie za bardzo lubię romanse, ale może się skuszę ;)
    Ja bardzo często płaczę na filmach i przy książkach :p

    Pozdrawiam,
    http://magiel-kulturalny.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam i mam nadzieję że się nie zawiedziesz : )

      Usuń
  21. Hey :D
    Zostałaś nominowana do LBA na moim blogu <3
    http://once-upon-a-time-in-neverland.blogspot.dk/2015/06/lba-libester-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie czytałam jej i w sumie jakoś mnie do niej nie ciągnie :)

    Pozdrawiam :)
    http://perypetieoliwii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.