[2] Recenzja "Następczyni" Kiery Cass

Recenzja może zawierać spojlery jeśli nie czytałeś Rywalek, Elity i Jedynej lepiej nie czytaj mojej opinii.


Opis obiektywny:
"Następczyni" rzekomo miała zaczynać nową serię. Lecz autorka zrobiła nam kolejną niespodziankę i poszerzyła swoją wcześSelekcja.
niejszą trylogię o kolejną książkę. Tak "Następczyni" stała się czwartą częścią słynnej na cały świat serii
Czwarty tom serii opowiada o losach córki Americi i Maxona Eadlyn. Dziewczyna jako pierwsza w historii kraju ma zasiąść na tronie jako królowa. Niestety zlikwidowanie klas nie zniwelowało wszystkich problemów. Ludzie nadal stosują się do starego podziału i wybuchają kłótnie czasem nawet w groźnej skali. Rodzice dziewczyny postanawiają zorganizować jej kolejne Eliminacje. Tylko tym razem to 35 mężczyzn będzie rywalizować o względy jednej księżniczki. Eadlyn od początku jest temu przeciwna chce sama, niezależnie rządzić krajem. Małżeństwo jest u niej na drugim planie, a miłość jest tylko w baśniach. Ale co się wydarzy jeśli dziewczyna zacznie się zakochiwać?



Opis subiektywny:
Najbardziej obawiałam się, że ta książka będzie totalnym odwzorowaniem Rywalek. Na całe szczęście pozytywnie się zaskoczyłam. Nie dość, że bohaterka była zupełnym przeciwieństwem Americi to wszystko działo się oczyma bardzo buntowniczej dziewczyny. Książka wciągnęła mnie od pierwszej strony i byłam gotowa ją odłożyć dopiero na ostatniej stronie. Kiedy na końcu zostało nie wyjaśnione tyle spraw moją jedyną myślą było: kiedy następna część? Czułam się jak przy czytaniu Rywalek te piękne suknie, bankiety, kwiaty wszystko dosłownie po królewsku. Cieszyłam się, że znów mogę wejść w magiczny świat królewskiej rodziny. Może macie swojego faworyta dla Eadlyn? Koniecznie napiszcie mi w komentarzu abyśmy mogli wymienić się opiniami!


Główna bohaterka:
Tu mogę powiedzieć po prostu krótko. Autentycznie i po raz drugi w swoim życiu całkowicie zżyłam się z główną bohaterką. Ta niezależna i buntownicza kobieta bardzo mi kogoś przypominała. Podobnie jak ja nie potrzebuje faceta aby móc rządzić krajem! (u mnie oczywiście w przenośni) Przecież faceci to tylko problemy. Oczywiście były momenty kiedy mnie denerwowała do tego stopnia, że byłam gotowa rzucić książką, lecz uświadamiałam sobie wtedy, że mam tak samo złośliwy niekiedy charakter. Ta bohaterka zdecydowanie otworzyła mi oczy na kilka spraw i wiem, że dzięki temu, że mogłam spojrzeć na "siebie" z boku wiem teraz co mogę zmienić u samej siebie.


Oprawa wizualna:
Jak każda oprawa książek Kiery Cass podoba mi się niesamowicie. Strój dziewczyny jest nieziemski i mam nadzieję, że kolejne tomy nie wypadną z rezonu. Oprócz tego kolor okładki daje mi na myśl lawendę.


Podsumowanie:

Książka była naprawdę dobra, ale wiem, że autorka się dopiero rozkręca i z niecierpliwością czekam na kolejne tomy, a książce przyznaję: 8/10

32 komentarze:

  1. Zachęcająco ^^ ja Rywalki mam już za sobą, więc za niedługo skuszę się na tę część :P

    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie np. 'Następczyni' podobała się ciut mniej od poprzednich części :c
    Summa summarum Eadlyn i tak pewnie skończy z Kilem ^^

    LimoBooks :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tyle pozytywnych opinii jest o tej serii, że chyba muszę ją wreszcie przeczytać ;)
    Bardzo podoba mi się sposób w jaki recenzujesz, ciekawy podział :)
    Serdecznie pozdrawiam!
    Fanny http://buszujacawsrodksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę gorąco polecam i mam nadzieję że się nie zawiedziesz. :D

      Usuń
  4. Myślałam, że autorka inaczej wykreuje Eadlyn, więc jestem trochę zawiedziona. Nie wiem dlaczego, ale wydaje mi się, że Eadlyn wybierze mimo wszystko Erika :) Pozdrawiam ! www.oczytane.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie najbardziej tego się obawiam, autorka jest znana z nagłych zwrotów akcji np. końcówka "Jedynej" wszystko jest w porządku i nagle takie BUM!

      Usuń
  5. Możliwe, że się skuszę ;)
    Co powiesz na wspólną obserwację? Zacznij i mnie poinformuj, a na pewno się odwdzięczę ;) Mój blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  6. Gorąco polecam co do drugiej sprawy jasne czemu nie ja już ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej , prosiłaś o wspólną obserwację , ja juz teraz ty ;)
    http://wikaandstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajny blog, zaobserwowałam tak jak proponowałaś, teraz Twoja kolej :)

    CocktailDress

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoja recenzja zaskoczyła mnie. Naprawdę wysoka ocena ! Mam nadzieję, że podzielę niedługo twoje zdanie ;) http://recenzje-z-nibylandii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna recenzja!
    Obserwuje i liczę na rewanż :)
    MÓJ BLOG - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja siostra czytała tą książkę, ale ja jakoś nie mogę się za to zabrać :)


    twosistersbloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Najpierw muszę przeczytać pierwsze tomy ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przeczytałam całą trylogię "Selekcji" i bardzo mi się podobała (mimo, że początkowo miałam obawy). Chciałabym przeczytać "Następczynię" :) Lubię "złośliwe i buntownicze" bohaterki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Już długo mam tę książkę na oku i chyba się skuszę :)
    + obserwuję
    / chodzmypopoecic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. nie czytałam w ogóle tej serii, jednak z recenzji jakie przejrzałam to jest to trylogia bardzo interesująca ;)
    cieszę się, zę się nie zawiodłaś ;)
    pozdrawiam ;*

    stylowana100latka.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
  16. Zachęcająca recenzja :)
    wspólna obserwacja ?
    daydream89.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Niestety nie mam jeszcze dostępu do tej części, a ni Królowej i Faworytki. A szkoda. ;(

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem chyba mistrzynią, bo jeszcze ani jednej książki tej autorki nie przeczytałam :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajny schemat recenzjii:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  20. Zabiorę się za pierwszą część :) Okładka jest cudowna <3

    OdpowiedzUsuń
  21. Przede mną dopiero pierwszy tom i mam nadzieję, że również i mnie przypadnie do gustu ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Cały czas mam przed sobą serię "Rywalki" :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Cała seria czeka na mnie, jeszcze niestety jej nie zaczęłam :(

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja nawet jeszcze nie przeczytałam pierwszej części, ale muszę to nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Z ciekawości sięgnęłabym po tę serię bo jeszcze nie miałam takiej przyjemności. ;))

    OdpowiedzUsuń
  26. Mam ją na półce i jak każdą część, mam nadzieję, ze ta również będzie miło czytana :)

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.