[4] Recenzja "Talonu" Julie Kagawy





Tytuł oryginalny: Talon

Autor: Julie Kagawa

Wydawca: Mira

Data premiery: 2015-03-18

Ilość stron: 413

Tłumaczenie: Hanna Hessenmuller






Opinia obiektywna:
Kiedy ludzkość spokojnie popija kawę podczas przełączania wielkiej plazmy, na świecie w tajnych kryjówkach żyje większy gatunek, postawiony najwyżej w szczeblu pokarmowym... Smoki od wieków zamieszkują ziemię. Przejęcie przez nie władzy uniemożliwia jedynie zakon Świętego Jerzego. Dla nich smoki to wysłannicy piekła. Kiedy okazało się, iż coś stanęło na przeszkodzie wielkich jaszczurów stworzyły wielką organizacje o nazwie Talon. Każdy smok ma przydzielone zadanie i służy wspólnej sprawie. Przetrwały także dzięki temu, że potrafią ukrywać się pod ludzką postacią...
Nasza historia zaczyna się kiedy dwa pisklaki Ember i Dante kończą swoje szkolenie na Pustkowiu i mogą udać się do świata ludzi aby obserwować, przyswajać i zintegrować się. To jest główny cel misji. Ember i Dante to bliźniaki są więc anomalią w sferze biologicznej, ponieważ samica może złożyć tylko jedno jajo w lęgu. Lecz podczas ich narodzin złożyła ona ich dwa przez co stali się bliźniakami. Akapity prowadzone są przez Ember - główną bohaterkę oraz tajemniczego Garreta do którego jeszcze wrócę. Wszystko dzieje się w mieście Crescent Beach na Florydzie.


Opinia subiektywna:
To był mój drugi raz kiedy sięgnęłam po coś związanego ze smokami. Kiedyś czytałam Eragona, ale niestety nie zachwycił mnie zbytnio. Do tego te wszystkie nazwy i każda bardzo trudna w rzeczy samej, w końcu się poddałam. "Najstarszy" (2 tom) to była jedyna książka, której nie dokończyłam. Przechodząc już do samego Talonu, chcę powiedzieć, że książka była zachwycająca, świeża i zaskakująca! Zakochałam się w niej od pierwszej strony. Dopiero ją skończyłam i stwierdziłam, że od razu muszę się z wami podzielić opiniami. Jednak teraz gdy piszę nie mogę skleić sensownej wypowiedzi. Może poruszę temat Garreta... Jest on żołnierzem w zakonie Świętego Jerzego. Jego rodzice i siostra zostali zabici przez smoka kiedy był jeszcze młody. Po kolejnej udanej misji chłopak dostaje zadanie, aby wyśledzić smoczego szpiega na Florydzie... w Crescent Beach, zaraz potem ma go unicestwić. Od razu domyśliłam się, że niedługo pozna bliżej zadziorną Ember Hill, ale proszę was kto się nie domyślił? Byłam już na skraju szczęścia myśląc, iż nie będzie jedna dziewczyna i dwóch facetów, ale co? Moje szczęście zostało podeptane i oplute przez autorkę. (Dzięki Julie!) Tylko tym razem rozdarcie głównej bohaterki było dużo ciekawsze.


Główna bohaterka:
O małej Ember Hill można powiedzieć dużo, naprawdę sporo jedynie nie to, że jest cierpliwa. Jest nade wszystko żywiołowa, sarkastyczna, wygadana, inteligentna, śliczna, lojalna, ale na pewno nie grzeszy cierpliwością. Kiedy czytamy i czujemy razem z nią jak jej smoczyca próbuje wyrwać się z ludzkiej skóry i poszybować nad oceanem sami żałujemy myśląc czemu Bóg nie wyposażył nas w skrzydła? Kiedy wpajali jej do głowy, że smoki nie mają uczuć, nie potrafią kochać była tego całkowicie pewna. Lecz kiedy nagle znalazła się ciele człowieka coś tam się jej w środku poruszyło. Wreszcie na tym ludzkim świecie znalazła przyjaciółkę, ale także kogoś znacznie bliższego. Sama stała się rozdarta między dwoma osobami, czuła jak jej ludzka połowa pragnie jego, zaś smocza innego. Chyba jednak najbardziej kibicowałam samej Ember, tej małej, ciekawskiej osóbce kibicowałam, lecz nie w sprawie miłości tylko pewnej sytuacji, związanej z przyszłością. Bardzo się obawiałam jak autorka zakończy książkę, ponieważ jeszcze nic od niej nie czytałam. Niespodziewanie bardzo byłam zadowolona z zakończenia. Jednocześnie jednak było ono otwarte i nieprzewidywalne, jestem ciekawa co wymyśli autorka. 


Oprawa wizualna:
Chyba sama okładka nie jest cudowna lub zaskakująca, ale świetnie odwzorowuje zawartość. W tle mamy mocno czerwone łuski smoka czyli dokładniej łuski samej Ember. Napis zaś jest złoty, co myślę, iż symbolizuje to, że smoki kochają bogactwo, klejnoty, wszystko co się świeci. Punkt dla grafika! W słowie Talon w literce "O" widnieje smok.



Książka bez najmniejszych wątpliwości zyskuje ocenę 10/10

"Samotnie upadną, razem powstaną"


A tak by the way chcecie żebym robiła Wrap up i TBR lub TAG itp? Napiszcie mi koniecznie w komentarzu! 

38 komentarzy:

  1. Ostatnio właśnie zastanawiałam się, czy czasem nie przeczytać tej książki, bo książki z serii Żelazny Dwór, tej autorki, bardzo mi się spodobały ;)

    http://gabrysiekrecenzuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam i mam nadzieję, że się nie zawiedziesz :)

      Usuń
  2. Nie czytałam, ale może się skuszę :)
    Może zajrzysz? Jeśli zaobserwujesz odwdzięczę się :D
    Gabrielle->Klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o tej książce i muszę przyznać, że i opis i okładka zaintrygowały mnie. Powieść zdecydowanie ląduje na listę MUST HAVE <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie powinna znaleźć się na samej górze listy, mam nadzieję, że się nie zawiedziesz : D

      Usuń
  4. Zaintrygowałaś mnie swoją recenzją, może się skuszę ;)
    Pozdrawiam serdecznie!
    Fanny http://buszujacawsrodksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja właśnie nie przypominam sobie bym kiedyś czytała książkę ze smokami. Ja osobiście lubię smoki zawsze oglądałam dużo filmów ale książki nie czytałam. Nie wiedziałam że jest "Eragon" książka :o w sumie całkiem ciekawa książka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smoki są super, nie rozumiem dlaczego jest z nimi w roli głównej tak mało powieści :<

      Usuń
  6. Brzmi ciekawie, niedługo wakacje, więc może się skuszę na przeczytanie :) Pytałaś o wspólną obserwację, więc dodaję i liczę na rewanż :)

    Pozdrawiam, http://monyikafashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. hm. brzmi interesująco pytałaś o obserwację ja się zgadzam i już zaobserwowałam teraz ty :)
    http://chocolate-shake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. A widziałam wczoraj tą książkę w księgarni :) chyba się po nią wrócę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam i mam nadzieję, że się nie zawiedziesz : D

      Usuń
  9. zachęciłaś mnie do przeczytania!
    Zapraszam na konkurs do wygrania 120$ do wykorzystania w Sheinside!
    http://jtere.blogspot.com/

    jeżeli możesz kliknij w baner soufeel po prawej na moim blogu, z chęcią się odwdzięcze

    OdpowiedzUsuń
  10. Z chęcią przeczytam :)
    Co powiesz na wspólną obserwację? Zacznij i mnie poinformuj, a na pewno się uczciwie odwdzięczę ;) knowthysel99.blogspot.com - KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam i mam nadzieję że się nie zawiedziesz : D

      Usuń
  11. nie zdążę przeczytać tylu książek, co bym chciała.. ;o
    już obserwuję, Twoja kolej :))

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Tak jak obiecałam już obserwuję :)
    http://pineapple3443.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Po raz pierwszy trafiłam na twojego bloga i bardzo spodobał mi się podział recenzji na te kilka części. Duży plus dla Ciebie.
    Co do książki. Niezbyt kręcą mnie smoki, ale chyba na tę książkę się skuszę, Brzmi obiecująco!

    Obserwuję ;)

    http://blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam i mam nadzieję, że się nie zawiedziesz : D

      Usuń
  14. o świetne!:)
    obserwujemy?:)

    http://mylife-tasia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Raczej nie dla mnie, nie moje klimaty ;)

    Pozdrawiam, Insane z przy-goracej-herbacie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Ona musi być w najbliższym czasie w moich rękach! ♥
    Ostatnio (czyli od czasu, gdy kupiłam sobie naszyjnik ze smokiem) jestem w nich zakochana :D

    Pozdrawiam,Lucy :*
    http://zeglujacmiedzysnami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Słyszałam, że historia jest tak samo fantastyczna jak jej okładka ! :D
    Nie za bardzo pasuje mi tematyka, ale może któregoś dnia po nią sięgnę.
    http://isareadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Słyszałam różne opinie, były i negatywne i pozytywne- osobiście jestem skłonna przeczytać i mam nadzieję, że okaże się równie świetna jak ją opisujesz :)

    http://niczymszeherezada.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się nie zawiedziesz ponieważ kocham tę pozycję < 3

      Usuń
  19. O! To jest książka, która mogłaby mnie zainteresować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam gorąco do przeczytania, ponieważ książka nieziemska : D

      Usuń
  20. Już kiedyś słyszałam ten tytuł i pamiętam że mnie zainteresował. Na wakacje jeszcze nie wiem co przeczytać więc może za "Talona" się zabiorę :D
    gabxreadsbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Czytałam i mam odrobinę odmienne zdanie, ale jak wiadomo każdy ma swój gust. Jeżeli Ci się podobała, to seria "Ognista" też powinnna Ci przypaść do gustu :)
    Obserwacja za obserwację? ;)
    Drugastronaksiazek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.