Bardzo Bohaterski Book Tag


  Hejka, przez ostatnie miesiące pojawiały się u mnie same recenzje, więc postanowiłam przyjść z czymś luźniejszym. Ten tag został stworzony przez Asię z Tuczytam. Pomimo, że jest to tag niełatwo mi było przyporządkować odpowiednich bohaterów do punktów. Do niektórych miałam wytypowaną trójkę, a do innych nie miałam zielonego pojęcia kogo dać. Nie spodziewajcie się tutaj postaci z lektur czy bardziej ambitnej literatury, a raczej będą królować książki z gatunku fantasy i młodzieżówki. Oprócz tego uprzedzam, że mówiąc o tych książkach mogą pojawić się spojlery, dlatego jeśli jeszcze nie czytaliście danej powieści lub serii i nie chcecie znać różnych szczegółów, to po prostu omińcie ten punkt. 

1. Bohater dobry do szpiku kości. 
Do tej kategorii wybrałam Kylie Galen z serii "Wodospady Cienia" C. C. Hunter. Dziewczyna jest miła, otwarta i dobra. Nie wyrządziłaby krzywdy mrówce, a swoją przyjaźnią obdarza każdego kto tego potrzebuje. Bohaterka jest gotowa oddać życie za swoją rodzinę i przyjaciół, a nawet za przypadkowe niewinne osoby. Jest przecież Obrońcą. Jej moc wzrasta dwukrotnie, kiedy ktoś jest w niebezpieczeństwie, ale nie może obronić sama siebie. Zdecydowanie jest dobra aż do szpiku kości. 



2. Całkiem niezły bohater. 
Myślę, że Manon Czarnodzioba z serii "Szklany Tron" Sarah J. Maas jest trafem w dziesiątkę. Moja interpretacja wygląda tak. Manon zawsze była "tą złą". Wiedźma, morderczyni, drapieżnik. Nie ma w sobie nic ludzkiego. Kiedy jednak widzi bezbronną dziewczynę o kruczych włosach, w której wyczuwa krew wiedźm natychmiast robi wszystko dla jej dobra. Manon to jedna z lepszych postaci wykreowanych przez Maas. To bohaterka, która wychowana w imię zemsty, podąża teraz za swoim prawdziwym przeznaczeniem i próbuje naprawić wyrządzone krzywdy. 

3. Bohater słodki, aż zęby bolą.
Postawiłam tu na bohaterkę, która może nie wydaje się słodka, jednak myślę, że stwierdzenie słodko irytująco doskonale ją opisuje. Mówię tu o Zuzannie Pevensie z serii "Opowieści z Narnii" C. S. Lewisa. Kiedy byłam mała i czytałam opowieść o rodzeństwu Pevensie Zuzanna była postacią, która irytowała mnie na każdym kroku. Niby mocno stąpająca po ziemi i odważna boahterka tak naprawdę okazała się dziewczyną o niezwykle ciasnym umyśle i płytkim wnętrzu. Znielubiłam ją od samego początku, a końcówka zraziła mnie do niej już na zawsze.

4. Bohater tragiczny niebanalnie.
Zdecydowanie miałam problem z tą kategorią. Przeszukiwałam moje półki próbując znaleźć postać, która odpowiadałaby mi do tego punktu, Ostatecznie zdecydowałam się na Willa Herondale'a z trylogii "Diabelskie Maszyny" Cassandry Clare. Jego problem polegał na tym, że kiedy był mały demon przeklął go i powiedział, że każda osoba, która go pokocha umrze. Mały Will uwierzył mu i przez cały swój czas starał się zniechęcić wszystkich ludzi do siebie. Był arogancki i szorstki, tak aby nikt nie ucierpiał. Pokazuje to, że był bohaterem tragicznym i to w sposób naprawdę okrutny. 

5. Bohater przereklamowany.
Oczywiście będzie to Marshall z książki "Wyśnione miejsca" Brenny Yovanoff. Jest to typowy bad boy niedbający o swoją opinię, korzystający z używek, ale tak naprawdę kryje się w nim bardzo wrażliwy chłopak, który ma nieciekawą przeszłość i oczywiście od zawsze jest zakochany w tej "szarej myszy", kujonce, która ma na pozór idealne życie. Mam już dość. 



6. Cichy bohater. 
Do tej kategorii dałam Azriela z trylogii Sarah J. Maas "Dwór cierni i róż". Postać ta pojawia się dopiero w drugim tomie i na dwa sposoby można powiedzieć o niej, że jest cicha. Z jednej strony Azriel po prostu lubi się nie wyróżniać, z tego co pamiętam miało to związek z jego przeszłością. To nieśmiały i skrycie zakochany w pewnej dziewczynie bohater, który z drugiej strony wykorzystuje ową ciszę do szpiegowania. Wokół niego wiją się cienie, a on sam potrafi dzięki nim odkryć największe sekrety. Jest więc moim typem na cichego bohatera. 

7. Prawdziwy bohater.
Jam to wykreowana nastolatka z książki "Pod kloszem" autorstwa Meg Wolitzer. Została tutaj umieszczona, ponieważ tak naprawdę każdy z nas mógłby nią być. Jest to postać niesamowicie autentyczna, której przydarzyły się sytuacje, które każdy z nas może doświadczyć. Ukazuje depresję, w którą popadła dziewczyna, a całość jest po prostu prawdziwa, ponieważ to wszystko się naprawdę dzieje gdzieś na świecie.


8. Bohater nie z tego świata.
Musiałam po prostu gdzieś do tego tagu wcisnąć Rowana z serii Sarah J. Maas "Szklany tron". To postać, która nie jest człowiekiem a Fae i żyje w wykreowanym świecie Wendlyn. Oprócz tego można go nazwać mężczyzną nie z tego świata, ponieważ (w moim mniemaniu) jest zbyt idealny i zbyt nierealistyczny, aby normalny facet łączył takie cechy, które każda kobieta chciałaby widzieć u swojego mężczyzny. 

9. I ty zostań bohaterem w swoim domu!
Taguję każdego kto przeczytał, aż do końca ten post. Mam nadzieję, że Wam się podobał i wyczekujcie mojej następnej recenzji. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.