NIEPOPULARNE OPINIE O POPULARNYCH KSIĄŻKACH TAG

Postanowiłam zrobić ten tag, aby podyskutować z Wami o książkach, których oboje nie lubimy lub wręcz przeciwnie lub ja lubię, a Wy nie. Chcę tu od razu nadmienić, że jest to wyłącznie moja opinia i nie narzucam jej nikomu!




1. Popularna książka lub seria, której nie lubisz.
Tutaj zdecydowanie mogę dopasować "Papierowe Miasta" autorstwa Johna Greena. Książka, na której podstawie powstał film, jest to światowy bestseller, miliony fanów. Dla mnie zaś przeciętna opowieść o mało intersującym chłopcu, w dodatku nudnym jak flaki z olejem i dłużącą się niemiłosiernie fabuła. "Gwiazd naszych wina" było dobre, ale nie powaliło mnie i nie wzruszyłam się, zaś "Papierowe Miasta" były totalnym niewypałem, zresztą tak samo jak "Will Grayson, Will Grayson".

2. Popularna książka lub seria, której wszyscy nienawidzą, ale Ty kochasz.
Nie ma na pewno takiej książki, która ma samych przeciwników, ale bardzo kontrowersyjną książką jest saga "Zmierzch", którą uwielbiam i gdyby nie ona najprawdopodobniej nigdy nie zaczęłabym czytać nałogowo. Zawdzięczam tej serii nie tylko miłe chwile, ale też to, że tu jestem. :) 

3. Trójkąt miłosny, w którym główny bohater/bohaterka, według Ciebie wybrała złą osobę LUB literacka para, której nie lubisz.
Uwaga od razu uprzedzam w tym pytaniu mogą pojawić się spojlery! Pierwszą taką bohaterką jest Katniss z "Igrzysk Śmierci", mimo, że nie lubię ani jej, ani Peety, ani Gale zawsze byłam za Galeniss. Kolejną parą jest znienawidzone przeze mnie Romione, ponieważ ja zawsze byłam i będę kibicować Krumowi <3 (lub Harry'emu) 

4. Popularny gatunek literacki, po który rzadko sięgasz.
Jest to zdecydownie literatura grozy. Przeczytałam jedną powieść Kinga i stwierdziłam, że dla mnie wytarczy! Naprawdę jestem strasznym chojrakiem ! 

5. Popularny bądź uwielbiany bohater, którego Ty nie lubisz.
Teraz mam w głowie tylko Peetę, ale... Tak, wiem! Błagam nie besztajcie mnie, jestem najprawdopodobniej jedyną osobą na świecie, która nie znosi Jace'a z "Darów Anioła"! Kiedy o nim czytałam miałam momenty kiedy się uśmiechnęłam, jednak zdecydowanie fragmenty z nim gorzej i nieprzyjemniej mi się czytało. + dołączam w pakiecie Clary, której szczerze nienawidzę ugh.

6. Popularny autor, do którego nie jesteś przekonana.
Czy moją głęboką niechęć i to, że się zawiodłam mogę nazwać nie przekonaniem się? Zdecydowanie nie przeczytam już nic co wyjdzie spod pióra Gayle Forman. Nie, nie, nie!

7. Popularny wątek/motyw, którego masz już dość. 
Wspominałam jak drażnią mnie bohaterki typ: "ciepła klucha 2.0". To jest zdecydowanie najgorszy motyw. Przecież biedna, mała kluseczka nie poradzi sobie z zawiązaniem buta, żeby nie zrobić dramy i kazać się nad sobą litować dwudziestu osobom i oczywiście jej ukochanemu lub dwóm...

8. Popularna seria, której nie chcesz przeczytać.
Aktualnie mam tak z "Niezgodną". Nasłuchałam się różnych opinii na jej temat, zostałam zaspojlerowana, więc straciłam ochotę na nią. Dodatkowo słyszałam, że Tris jest supermegahiperwkurzająca, więc ja chyba podziękuję. :)

9. Mówi się, że "Książka jest zawsze lepsza od filmu", ale który film lub serial, podobał Ci się bardziej niż książka?
Tu powiem tak. Zawsze jest coś takiego, że kiedy czytamy możemy sami sobie wszystko wyobrazić nie mamy nic narzuconego, tylko my i nasza kreatywność w łączeniu kształtów i kolorów. Mimo tego, jest chyba jeden jedyny film, który podobał mi się bardziej niż sama książka, a jest to "Książę Kaspian" - C. S. Lewisa, ale to tylko dlatego, że ja lubię jak coś się dzieję, a w książce wieje nudą! :( Zaś film jest pełen akcji, znakomitych aktorów i cudownych magicznych stworzeń! 



Teraz Wasza kolej! Wypowiedzcie się, zgadzacie się z moim zdaniem czy macie zupełnie inny pogląd? Chętnie poczytam konstruktywne opinie! :D 

35 komentarzy:

  1. Zgadzam się z Tobą co do papierowych miast! Zgadzam się również z tym, że Katniss dokonała złego wyboru, nigdy nie byłam wielką fanką Peety. ;)
    Pozdrawiam,
    Kochamy Książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że ktoś podziela moje zdanie ! :D

      Usuń
  2. Mnie też Gwiazd naszych wina nie powaliło, było średnie :/ Nie lubisz Jace'a? Ale jak to?? Ja go uwielbiam (choć bez Clary, książka byłaby zdecydowanie lepsza. Tu się zgadzam!)!

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś tak mamy z nim (Jacem), że za sobą nie przepadamy :P

      Usuń
  3. Uwielbiam Papierowe miasta, ale Jace nigdy nie był moim faworytem. Nie zgadzam się jednak co do Hermiony, dobrze że jest z Ronem :)

    withcoffeeandbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uważam, że kompletnie do siebie nie pasują :/ Zawsze byłam za Krumione lub Harrmione <3

      Usuń
  4. Co do Papierowych - podpisuję się rękami i nogami. Rzadko jest tak, że dosłownie nie jestem w stanie przebrnąć przez chociaż połowę, a tu dokładnie tak się stało. I to samo miałam z Kaspianem! Szkoda, że pierwszej części, następczynie nie powtórzyły kasowego sukcesu i doczekaliśmy się tylko trzech filmów :(
    Pozdrawiam
    www.bookish-galaxy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, a Srebrne Krzesło miało wyjąć w tamtym roku ! :(

      Usuń
  5. "Zmierzch" również uwielbiam. Całą sagę połknęłam w zastraszająco krótkim tempie i zakochała się w tej historii :) dla mnie Katniss i Peeta to świetna para, zawsze im shipowałam :) do Gale'a jakoś nie mogłam się przekonać... Czytałam "Niezgodną" i nie polecam. Wykonałam ten tag również u siebie, jeżeli ciekawią Cię odpowiedzi to zapraszam :) Pozdrawiam! http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zgadzam sie z papierowymi miastami, książka mi sie nie podobała tak samo jak gwiazd naszych wina. Nie wiem co ludzie widzą w twórczości tego autora ale do moich ulubionych nie należy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, mam bardzo podobnie. W ogóle mnie nie zachwycił i nie wciągnęła mnie fabuła :/

      Usuń
  8. Ron i Hermiona od samego początku do siebie pasowali. :)
    "Gwiazd naszych wina" było dla mnie bardzo dobre, a reszta książek autora czeka na mnie, więc nie oceniam :)

    Buziaczki! ♥
    Zapraszam do nas :)
    rodzinne-czytanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie Ron i Hermiona nigdy nie powinni być w związku :/

      Usuń
  9. Uwielbiam 'Papierowe miasta' i mogłabym je czytać w kółko i w kółko, jednak rozumiem twoją opinię, ponieważ nie każdemu podoba się twórczość Greena :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Dziękuję, że szanujesz moje zdanie, tak samo jak ja twoje. Może Green zaskoczy mnie w swoich innych pozycjach :D

      Usuń
  10. Też nie lubię Greena i Gayle Forman. Jeśli chodzi o miłosne trójkąty, też nie rozumiem zwiążku Ron + Hermiona lub Harry + Ginny :(

    http://julianabookworm.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja tam akurat do Hinny nic nie mam, ale rzeczywiście Ron i Hermiona nie potrafią się czasami nawet dogadać, a co dopiero stworzyć rodzinę! :D

      Usuń
  11. Zapraszam cię do wzięcia udziału w Tagu. Mam nadzieję że dołączysz do zabawy.
    Tutaj znajdziesz wszystko :)
    http://in-my-different-world.blogspot.com/2016/04/zalotny-tag-ksiazkowy.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Co do Niezgodnej, to odradzam stanowczo! To nawet mało powiedziane, że Tris była supermegahiperwkirzająca! Ona była po prostu supermegahiperwkurzająca x2 XD
    Buziaki,
    SilverMoon z bloga Books obsession :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze wiedzieć teraz to już odechciało mi sie całkowicie ! :D

      Usuń
  13. "Papierowe miasta" były okej, ale bez szału :/ Książka Jjak książka :/ Piątka! Jace to zło, on jest taki irytujący i... Agh! Nienawidzę go :/ Pozdrawiam <3

    http://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba jedyny tak fajny TAG, w którym można się nieco dowiedzieć o tych naszych książkach! :)


    Pozdrawiam,
    http://miedzypolkami-ksiazki.blogspot.com/2016/04/zwiadowcy-ponacy-most.html

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam tak samo z Gayle Forman. Czytałam jedną jej książkę i niestety się zawiodłam więc na razie raczej nie sięgnę po nic innego spod jej pióra ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Szczerze mówiąc, to nie przepadam za Niezgodną. Może nie była to strasznie zła książka, jednak nie wspominam jej zbyt dobrze. Również nienawidzę Peety! Nie wiem, co ludzie w nim takiego widzą... Swoją drogą świetnie pasują do siebie z Tris z Niezgodnej. Oboje są nieporadni, niesamodzielni, bezmyślni i wszystko trzeba za nich robić :P
    http://mybooktown.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh w takim razie nie chcę czytać nic z żeńską kopią Peety :|
      High5 !

      Usuń
  17. Ja również zaczęłam czytać tak na poważnie dzięki sadze Zmierzch. Podejrzewam, że teraz nie dobrnęłabym nawet do połowy pierwszej części, a filmy teraz mnie po prostu śmieszą, ale pod koniec szóstej klasy Edward był moją ogromną miłością :D
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja bardzo lubię Papierowe Miasta :)
    http://soelliee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Też nie znoszę Jace'a! Nienawidzę gościa! Zalazł mi za skórę. Wszystkie fangirl do niego wzdychają, a ja nic.
    A ja kocham caluśkie Opowieści z Narnii! Całe siedem części!
    Ale popieram również Twoje stanowisko, co do Niezgodnej. Nie czytaj tego szamba, naprawdę.
    Pozdrawiam Cię gorąco i zapraszam do mnie na nową recenzję!
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.