[1] Recenzja "Zwierzogrodu"





Tytuł oryginalny: Zootropolis
Reżyseria: Byron Howard, Rich Moore
Scenariusz: Jared Bush, Phil Johnston
Gatunek: Animacja, Komedia, Przygodowy
Produkcja: USA
Data premiery: 2016-02-19





Chciałam wprowadzić coś nowego, innego, czegoś czego u mnie jeszcze nie było. Zapraszam na pierwszą na tym blogu recenzję filmową!

"Zwierzogród" to bajka animowana, która swoją premierę miała 19 lutego 2016 roku. Ta można powiedzieć "dziecięca" bajeczka wywarła na mnie takie wrażenie, że od razu postanowiłam, iż muszę napisać jej recenzję. Czy nie mówi się, że w tym pokoleniu nasze oczy producenci filmowi próbują zamydlić głupimi i nic nie wnoszącymi wytworami kina. Trzeba jednak obalać ten stereotyp. Wiemy przecież, że to nie prawda. "Król lew" lub "Gdzie jest Nemo" to bajki ponadczasowe i pełne przesłań, jednak czy "Kraina Lodu" lub "Wielka Szóstka" to tylko beznadziejne produkcje? Nie, tak naprawdę jest wiele filmów tak złych i okropnych i w tych czasach i kilka lat temu. "Zwierzogród" należy do kategorii "bajka z przesłaniem". Ja tu tak gadu gadu, ale o czy właściwie jest ten film? Okej włączamy wyobraźnię i do dzieła!

"Albo współpraca albo za kratki."

Mamy miasto, mamy mnóstwo dzielnic, ulic i osiedli. Mamy dookoła wsie i mniejsze miejscowości. Ale zostańmy na chwilę przy tym największym mieście. Podlećmy bliżej i głębiej, jeszcze trochę, idealnie. Stoimy na rogu "Deszczowej" i "Ulewnej". Wszystko wydaję się normalne. Drzewa, skoszone trawniki, sklepy z artykułami spożywczymi, ale zaraz kto to? Tak, to Gazela, nowa ekspedientka. Koło ciebie przechodzi Żyrafa, a ty zadzierając głowę wpadasz z impetem na Hipopotama. Witamy w Zwierzogrodzie w miejscu gdzie każdy może być kim chce. To tu mieszka nasza główna bohaterka. Judy Hopps, ojej przepraszam funkcjonariuszka Hopps. Judy jest policjantką, oraz pierwszym w historii królikiem zatrudnionym na komisariacie. Dostała pewne zlecenie, żeby je wykonać musi zasięgnąć pomocy u Nicka, lisa. Kurde, coś tu nie gra... lis pomagający królikowi? Niemożliwe? Trzymajcie się bo jedziemy kilka milionów lat wstecz. Świat zwierząt był podzielony na drapieżniki i ich ofiary. Jednak pani Ewolucja miała inne plany i pogodziła oba te światy. Teraz każdy z nich ma u drugiego przyjaciela. Wracając do naszego królika, co Judy odkryje i czy przyniesie to korzyść czy szkodę? Czy warto podążać za tym czego naprawdę chcemy?  

"Zaraz czy to... leniwce...?"

Zakochałam się w tej bajce, jest na ten moment moją ulubioną i nie zamierzam tego zmieniać. Nasza główna bohaterka od dziecka marzyła o pracy policjantki, ale tak naprawdę nikt w nią nie wierzył. Była przecież tylko głupim królikiem. Jej rodzice woleli aby się nie wychylala i została z nimi na farmie, aby hodowała i sprzedawała marchewki... Jednak Judy mimo wszystko nigdy się poddała. Nie pozwoliła się stłamsić i odwieść od swojego pomysłu.
 Miała marzenie, cel, za którym podążała, bo chciała udowodnić innym, że nie ważne jest pochodzenie, status materialny czy wielkość. Chciała odmienić świat. Jej opowieść ma nam pokazać jak ważne jest podążanie za własnymi ambicjami i marzeniami, że nie powinniśmy brać do siebie demotywujących komentarzy innych, ponieważ to my jesteśmy kowalami własnego losu i możemy na niego wpłynąć jak nam się podoba. Pokazuje to, że możemy być na pozór bezbronni i słabi, ale to nie w wyglądzie tkwi siła, ale w psychice, mentalności i naszej moralności.


"Co, mój słodki króliczek jest zgorszony, tak?" 

Film ten był tak dobry, że nie zasługuje na inną ocenę niż 10/10. Komu polecam? "Zwierzogród"? Każdemu, ponieważ każdy znajdzie w tej bajce wartości, które mimo, iż tego nie chce zagnieżdżą się u niego i nie wyjdą. Dodatkowo ja mimo swojego wieku nadal czuję większy pociąg do bajek niżeli filmów z prawdziwymi aktorami.


Podobała Wam się pierwsza recenzja filmowa? Mam pomysł, chciałabym raz w miesiącu publikować recenzję najlepszego filmu jaki oglądnęłam w danym miesiącu. Co myślicie? :)

27 komentarzy:

  1. Ogromnie chcę się przejść na ten film do kina <3 od początku mnie zauroczył :) twoja recenzja tylko zwiększyła mój apetyt :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam tę bajkę w kinie tydzień temu i również bardzo mi się podobała! Zdecydowanie 10/10! <3
    Fajny pomysł z filmowymi recenzjami, podoba mi się i czekam na następną opinię filmu! :D
    Buziaki! :*
    http://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że ci się podoba, chciałam wprowadzić coś innego niż tylko same recenzje książkowe i posty około :D

      Usuń
  3. Bajka wydaje się naprawdę ciekawa i godna obejrzenia - na pewno powiem o niej swojemu 8,5-letniemu bratu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bajka rzeczywiście ciekawa i warta obejrzenia, jednak nie tylko dzieci się nią zachwycają, dorośli również :)

      Usuń
  4. Lubię czasami obejrzeć sobie takie animowane filmy. Niby miło by było oglądnąć i ten, ale średnio mnie przekonuje :/
    Pozdrawiam
    welcome-to-my-little-big-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie bajki są czymś cudownym i najlepszym jeśli chodzi o kinowe produkcje, nic nie może się równać z mocą bajek! :D

      Usuń
  5. Wydawało mi się, że to będzie kolejna bezsensowna produkcja i z całego serca odradzałam ją mojemu młodszemu bratu. Jak się okazało, ogromnie się myliłam. Myślę więc, że Zwierzogród będzie filmem na który już niebawem wybiorę się z moim braciszkiem
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie! Cieszę się, że zmieniłaś zdanie, ale nie dziwię się tobie, ponieważ też byłam na początku sceptycznie nastawiona :/ Okazało się, że niepotrzebnie :D

      Usuń
  6. nie oglądałam tej bajki, ale koniecznie muszę zobaczyć.
    http://nacpana-ksiazkami.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak mam 17 lat i kocham bajki ♥ Ale czy z nich kiedykolwiek się wyrasta? Mój tato do dej pory z chęcią je ogląda :D "Zwierzogrodu" nie oglądała, ale widzę, że mam co nadrabiać, szczególnie dla ego przesłania zawartego w niepozornej animacji. Sama nie potrafię stwierdzić, którą bajkę kocham najbardziej, ale to chyba będzie "Mustang z dzikiej doliny". To bajka mojego dzieciństwa! Ile to ja łez przy niej łez wylałam! Bardzo wzruszająca i chętnie do niej powracam. Teraz, gdy jestem już starsza odbieram ją nieco inaczej - Mustang mnie motywuje. Sam walczy o wolne życie, by wrócić do stada. Pokonuje przeszkody. Po prostu WALCZY i namawia mnie, bym i ja walczyła. Napełnia mnie energią, tak wielką, że od razu mam ochotę zacząć coś robić! Świetna bajka :D
    Bądź tu teraz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uwielbiam Mustanga <3 Oprócz tego świetną bajką jest "Piękna i Bestia" pokazująca wartości większe niż wygląd zewnętrzny :D

      Usuń
  8. Zdarza się, że bajki mają lepszy przekaz niż niby dojrzalsze filmy. Tym bardziej, jeśli popatrzeć na te typowo rozrywkowe kino dla dorosłych, np. "Głupi i głupszy". Chociaż jakby się spiąć, to wszędzie można coś znaleźć, w tamtym filmie np. to, że tacy głupi, ale jednak się przyjaźnią i to im daje siłę ;).
    Przyjemna bajka, nawet drobny króliczek może do czegoś dojść :).
    Opowiastki Prawdziwe (klik)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bajki zwykle zawierają więcej prawd niż dojrzałe kino :D

      Usuń
  9. Błagam! Więcej recenzji filmowych w Twoim wykonaniu! Mocne słowa, jeśli piszesz, że jest Twoją ulubioną. Chyba wezmę siostrę do kina na to, bo dawno w sumie nie byłam. Słyszałam o niej wcześniej, ale średnio mnie przekonywała. Oj, nie tak dawno się właśnie przekonałam, że w bajkach też jest masa pięknego przekazu. Jeju, dla mnie, jeśli chodzi o najlepszą animację jest ,,Odlot''. ;) Arleta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak się składa, że "Odlot"to pierwsza bajka, na której byłam sama w kinie i bardzo mile ją wspominam <3 Dziękuję za tak miłe słowa to dla mnie bardzo dużo :D

      Usuń
  10. Bajkę muszę koniecznie zobaczyć, ponieważ lubię czasami oglądnąć coś animowanego. ^^
    A recenzja filmowa świetna!
    Pozdrawiam ~ Bacha
    dostatniejstrony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Byłam w kinie na Zwierzogrodzie wraz z moją młodszą siostrą i najbardziej podobał mi się moment z leniwcem, ale nie tylko ten, gdy główni bohaterowie próbowali odczytać numery rejestracyjne, ale również ten końcowy :D
    swiatlociemnosc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to był jeden z tych śmieszniejszych momntów :DD

      Usuń
  12. Może być ciekawie! Naprawdę!
    Ten film animowany zaciekawia mnie od dawna. Faktycznie - królik i lis! Coś tu nie pasuje! :D
    Ale mimo to, bajka może być naprawdę piękna. Zwykle takie są nowe filmy animowane. Piękne.
    Ściskam mocno i zapraszam na recenzję, która jest inna, niż każda, jaką dotychczas pisałam :)
    Isabelle West
    Z książkami przy kawie

    OdpowiedzUsuń
  13. I teraz nikt chyba nie zaprzeczy, że bajki są również dla dorosłych i szczerze mówiąc, są lepsze od wszystkich innych gatunków :D

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. ostatnio lubię od czasu do czasu obejrzeć jakąś bajkę. Zwierzogród będzie następny! pozdrawiam :)
    wyznaniaczytadloholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.