[26] Recenzja "Czy wspominałem, że Cię potrzebuję" Estelle Maskame

Tytuł oryginalny: "Did I Mention I Need You?"
Autor: Estelle Maskame
Wydawca: Feeria young
Data premiery: 2016-03-02
Ilość stron: 360
Tłumaczenie: Anna Dobrzańska





  Zacznijmy od tego, że spodziewałam się gorszej kontynuacji. Czytałam kilka opinii i wychodziło na to, że pierwsza część była lepsza, zaś ja odbieram to nieco inaczej. Według mnie obie części są bardzo porównywalne, jednak druga wznosi się trochę wyżej. Dlaczego? Zapraszam do recenzji. :)
  Eden Munro czekała na tą chwilę prawie cały rok. Dokładnie 359 dni. Miała wreszcie spotkać się ze swoim przybranym bratem. Z jedyną osobą, do której żywiła uczucia, choć nie powinna. Do Tyler'a, który jest najlepszym przyjacielem jej chłopaka Dean'a. Tyler mieszka teraz w Nowym Jorku, gdzie opowiada innym o swoich problemach kiedy był dzieckiem. O tym jak ojciec znęcał się nad nim, bo musiał na kimś wyładować swój gniew. Eden spędzi z nim pełne sześć tygodni. Obawia się, że uczucia, które przez ostatnie lata próbowała maskować odżyją z podwójną siłą i zdwojoną mocą. Nie chce być nieuczciwa wobec Dean'a, ale czy warto zrezygnować z miłości przez niezadowolenie innych? Czemu ktoś inny ma dyktować nam warunki w kim możemy się zakochać, a w kim nie? Miłością nie rządzą żadne prawa, nie można zmusić kogoś do kochania, ani nie można kogoś zmusić by przestał kogoś kochać. Eden wkrótce się o tym dowie.  
Tak to już jest z odległością: albo sprawia, że oddalasz się od kogoś, albo uświadamia ci, jak bardzo go potrzebujesz.
 Mimo, że kocham całym sercem Kalifornię i Los Angeles, to nie było mi przykro, że musimy przenieść się na drugi brzeg. Pierwszym powodem jest to, iż przenosimy się do miasta, które każdy chciałby zobaczyć. Drugim są opisy. Estelle ma w sobie coś takiego, że nawet jakby opisywała najgorszą, zatęchłą dziurę w samym sercu Polski to i tak pokochałabym to miejsce. To w jaki sposób ona opisuje Nowy Jork, opowiada o nim jest niesamowite. W głowie moja wyobraźnia nie mogła nadążyć z pojmowaniem całego tego zgiełku i drapaczy chmur zapełniających miasto. Kolejną sprawą jest język. Nie zmienił się zbytnio od ostatniej książki, myślę, że bardziej zmieniła się główna bohaterka, ale do tego wrócę później. Wszystko widzimy oczami nastolatki, więc język jest zrozumiały i nie mamy tu żadnej podniosłości czy patosu. Fabuła przenosiła w różne miejsca, dzięki czemu mogłam spokojnie podziwiać Nowy Jork w całej okazałości, od stacji metra po Times Square przez Empire State Building. Wschodnie wybrzeże okazało się naprawdę interesujące. Mogłam pierwszy raz dowiedzieć się na czym dokładnie polega gra w baseball, zobaczyć (oczami wyobraźni) mecz oraz odwiedzić sławny Central Park, nazwany rajem dla biegaczy! Chętnie bym tam sama pobiegała. Co do naszej dwójki głównych bohaterów. Eden przeszła przemianę w tej książce, jednak nie była ona jakaś wielka, ponieważ już pod koniec pierwszej części stała się bardziej asertywna i pewna siebie. Co mnie bardzo rozśmieszyło na początku tej książki,
to jej desperacja. Gdybyście przeczytali jej myśli, to co powiedziała... myślałam, że pęknę ze śmiechu. Oprócz kilku incydentów była wciąż tą Eden jaką zapamiętałam z poprzedniej części. Największą przemianę przeszedł natomiast Tyler. Jak w "Czy wspominałam, że Cię kocham?" skłonna byłam kibicować Dean'owi, tak w tej moje serce całkowicie podbił Tyler, oczywiście do czasu. Przestał się już zachowywać jak mały gówniarz obrażony na cały świat przez to co go spotkało. Stał się bardziej dojrzały i zaczął zachowywać się zgodnie ze swoim wiekiem.


  Podsumowując kontynuacja "Czy wspominałem, że Cię potrzebuję?" jest bardzo dobrą książką, z kilkoma potknięciami i bardzo dobrze dopracowaną fabułą. Polecam ją każdemu miłośnikowi młodzieżówek, nastoletniej miłości i dla osób, które marzą aby oderwać się na chwilę od fantastyki.
Ocena: 8/10

Seria DIMILY
"Czy wspominałam, że Cię kocham?" | "Czy wspominałem, że Cię potrzebuję?" | "Did I mention I miss you?"

Za możliwość przeczytania tej książki dziękuję Wydawnictwu Feeria young! :)

19 komentarzy:

  1. Mam zamiar niedługo przeczytać pierwszą część, oby mi się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta seria jest po prostu taka agh! Z jednej strony taka naiwna, bohaterowie mnie momentami denerwowali, ale nie mogłam się oderwać od czytania, również od drugiego tomu. Naprawdę, strach się przyznać, ale z niecierpliwością czekam na trzeci tom! Bo to co wyrabiają postacie, aż w głowie się nie mieści, wszystko tylko komplikują. ;_;
    Buziaki!:)
    http://natalie-and-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam tą książkę w księgarni i zastanawiałam się, czy ją kupić...
    http://momentofdreamsheart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam i mi najbardziej podobało się przeniesienie akcji do Nowego Jorku oraz zmiana postawy Tylera. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Obie części jeszcze przede mną. Nie oczekuję zbyt wiele, ale chcę te książki przeczytać w wakacje, żeby się wyluzować i zrelaksować ;)

    https://k-a-k-blogrecenzencki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka zbiera same pozytywne oceny, mnie jednak w ogóle do niej nie ciągnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoja recenzja jest chyba najbardziej pochlebną ze wszystkich, które czytałam na temat tej książki :D Nie czytałam tego cyklu, ale zraziłam się właśnie przez to, że większość osób wystawiało kiepskie oceny tej części. Może niepotrzebnie nie chciałam po nią sięgnąć? Poszukam tych książek w bibliotece w wakacje :D

    Pozdrawiam ciepło, bookworm z Książkowoholizm :>

    OdpowiedzUsuń
  8. Właśnie jestem w trakcie czytania pierwszej części i jestem ciekawa, czy ta seria przypadnie mi do gustu :)
    Pozdrawiam, Skryta Książka

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę w końcu przeczytać! :)

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znowu ja :) mam do Ciebie kilka pytań, więc jeśli zechciałabyś mi pomóc, napisz na maila k.karbowa@wp.pl lub znajdź mnie na facebooku :)

      Usuń
  10. Ostatnio było głośno o tych książkach i były nawet w biedronce.Nie jestem do końca do nich przekonana,ale może kiedyś po nie sięgnę. :)
    Pozdrawiam cieplutko!
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Raczej nie przeczytam...
    Zostałaś nominowana do LBA :) Szczegóły tutaj: Zajęczej Nory
    Pozdrawiam
    Jadwga

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo przyjemnie spędziłam czas w jej towarzystwie

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem w trakcie czytania 1 części i jestem ciekawa jak będzie mi się podobała ;)
    Pozdrawiam, Skryta Książka

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka w sumie ma bardzo dobrą ocenę, ale póki co nie ciągnie mnie do niej.

    OdpowiedzUsuń
  15. Jest to chyba jedna z książek, które mają bardzo pozytywne noty, a jednak mnie do niej nie ciągnie. Może kiedyś zmienię zdanie. ;)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
  16. Okładka tej książki strasznie mi przypomina okładkę "Zostań jeśli kochasz" która mi się nie podobała, dlatego jestem odrobinkę uprzedzona. Jednak ta książka wydaje mi się taka strasznie słodka i urocza - a to oznacza, że idealna na wakacje ;) W lato prawdopodobnie po nią sięgnę ;)
    Buziaki, Lunatyczka

    OdpowiedzUsuń
  17. Napewno kiedyś przeczytam, pozostaje tylko pytanie: kiedy to uczynię. Może w wakacje, jakoś mi pasuje ten klimat. :)
    Całuski,
    StormWind :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Właśnie zastanawiałam się nad zakupem i po przeczytaniu posta myślę że ją kupię i przeczytam.

    Pozdrawiam!
    http://sparkling-cazzo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.