[9] i [10] LIEBSTER BLOG AWARD

  Ostatnio zostałam podwójnie nominowana do LBA przez Katie z Zaczytana-i oraz Olę z Zakątku Czytelnika . Bardzo dziękuję, myślę, że każdy wie na czym to polega, więc bez zbędnego rozpisywania się przejdę do pytań.


Zacznijmy od pytań od Katie:

1. Jaka jest twoja ulubiona książka wydana przed Twoim urodzeniem?
Zdecydowanie "Harry Potter i kamień filozoficzny" oraz "Duma i uprzedzenie". 

2. Romans czy kryminał - co wolisz?
Romans.

3. Jaką ekranizacją książki jesteś najbardziej rozczarowany/a?
Ekranizacją "Darów Anioła" Cassandry Clare ( SERIAL ) 

4. Jak czytasz? Książka papierowa, czytnik, tablet, komputer, telefon?
Książka papierowa. Rzadko, ale jak nie mam wyboru czytam na telefonie. 


5. Twój ulubiony cytat?
"Nie żałuj umarłych, Harry, żałuj żywych, a przede wszystkim tych, którzy żyją bez miłości."
6. Twoje największe literackie zaskoczenie?
"Dwór cierni i róż" - Sarah J. Maas. Wiedziałam, że mogę się spodziewać bardzo dobrej powieści, ale to co otrzymałam (jak już wspominałam w recenzji) przewyższyło moje oczekiwania tak z kilka razy.


7. Bohater, od którego nauczyłeś/aś się najwięcej?
Chyba Hermiona, która zawsze pomaga przezwyciężyć niemoc do nauki.


8. Czym zaznaczasz miejsce w którym skończyłeś/aś czytać?
Kiedyś to było byle co tzn. kawałek kartki, telefon, okulary. Teraz mam tak dużo zakładek, że nauczyłam się ich używać.

9. Popularna książka, której nie czytałeś/aś i nigdy nie przeczytasz?
Może to nie jest tak, że jej nie przeczytam, ale na razie nie mam zamiaru brać się za trylogię "Niezgodna".


10. Bohater, którym mógłbyś/mogłabyś zostać?
Chyba żadnym każdy ma lub miał przerąbane  : (

Pytania od Oli:

1. Musisz zachęcić osobę, która nie czyta, do przeczytania książki. Jak to zrobisz? 
Sadzam ją na krześle elektrycznym i poddaje wstrząsom kiedy nie czyta. A tak na serio to podałabym jej masę powodów, dla których warto czytać tzn. mile spędzony czas, dodatkowo pożytecznie, ponieważ bogacimy swoje słownictwo i poprawiamy swoją ortografię. 

2. Wyobraź sobie, że książki stają się zabronione i od teraz każda osoba, która zostanie przyłapana na posiadaniu książek i ich czytaniu, będzie surowo ukarana. Czy będziesz próbowała nielegalnie i potajemnie czytać?
Myślę, że tak, ponieważ czytanie jest teraz moim największym i najbardziej uprawianym (?) hobby. Więc mimo wszystko wiem, że teraz kiedy czytam tak dużo zrezygnowanie z tego byłoby bardzo trudne.

3. Okazuje się, że historie opisane we wszystkich powieściach wydarzyły się naprawdę i ich bohaterowie żyją w innych wymiarach. Masz możliwość odwiedzenia tylko trzech takich światów. Które wybierzesz?
Świat Harry'ego Pottera wiadomo, oprócz tego Eretz z "Córki dymu i kości" oraz Obóz Herosów z Percy'ego Jacksona. 



4. Gdybyś miała udział uczestniczenia w bitwie o losy ludzkości, po jakiej stronie stanęłabyś: dobrej czy złej? I dlaczego akurat po tej? 
Wiadomo, że dobrej, chyba, że po złej stronie stanąłby Robert Downey Jr. ... Nieważne, w każdym razie stanęłabym po dobrej, bo dobro zawsze zwycięży, a lepiej być po zwycięskiej stronie. :) 

5. Pewnego dnia przychodzi do Ciebie młody chłopak i mówi, że masz potężną moc i jesteś wybrana do ważnego zadania. Każe Ci porzucić dotychczasowe życie i iść za nim. Wierzysz mu? Czy decydujesz się na wędrówkę z chłopakiem w nieznane miejsce? 
Myślę, że dopóki by mi nie udowodnij, że mówi prawdę nie poszłabym z nim. Oczywiście jeśli byłąby to prawda to musiałabym móc widywać się z rodziną. 

6. Możesz na kilka dni stać się wybraną przez Ciebie postacią z dowolnej książki. Kogo wybierzesz i dlaczego? 
Już odpowiadałam na to pytanie i nie chciałabym być raczej żadną. Każda z nich miała trudne życie. Ewentualnie mogłabym być Hermioną, kiedy poszła na bal z Krumem. 



7. Wyobraź sobie, że wydałaś książkę. Kilka dni po jej premierze odwiedza Cię kobieta, która jest łudząco podobna do opisu głównej bohaterki z Twojej powieści. Owa kobieta twierdzi, że jest właśnie wykreowaną przez Ciebie postacią. Jak reagujesz? 
Myślę, że oszalałam, a potem pytam mamę i rodzinę czy też ją widzą. 

8. Jesteś królową. W krainie, którą władasz, pojawia się gróźny smok. By go pokonać, trzeba spalić wszystkie książki znajdujące się na terenie królestwa. Czy zgadzasz się na takie rozwiązanie? A może będziesz próbować szukać innego sposobu na pokonanie stwora?
Na pewno będę próbowała innego sposobu na pokonanie smoka, myślę, że spalenie książek go nie powstrzyma. Może zresztą w którejś z ksiąg znajdę sposób na pozbycie się go?

9. Budzisz się i okazuje się, że jesteś w ciele bohaterki jednej z książek, którą uwielbiasz. Czy zostaniesz nią na zawsze, czy też będziesz próbowała wrócić do normalnego świata? 
Jeśli obudziłabym się jako Hermiona to bardzo chętnie, mogłabym wyjść zamiast za Rona za Wiktora Kruma. 

10. Dawno temu przeczytałaś wspaniałą książkę, która bardzo Cię wciągnęła, ale kurczę... zapomniałaś jej tytułu! Przeszukujesz wszystkie źródła i pytasz ludzi, ale po długich poszukiwaniach wciąż nie wiesz, jak ona się nazywa. Tracisz nadzieję, a na powieści wciąż bardzo Ci zależy. W końcu okazuje się, że taka książka istnieje, ale na świecie dostępny jest już jej tylko jeden stary egzemplarz, który znajduje się gdzieś w. małym miasteczku w Indiach. Wyruszasz na jej poszukiwania, czy sobie odpuszczasz? 
Myślę, że w obecnym moim stanie wiekowym i materialnym, nie stać mnie na taką podróż, ani nie pozwolili by mi na to moi rodzice. Niestety, ale może gdybym była dorosła i bogata, to bez problemu. 

11. Zostaje napisana książka, która opowiada o Twoim życiu i wyjawia Twoje najwstydliwsze sekrety. Czy ją przeczytasz? Pozwiesz jej autora? I jak myślisz, skąd autor wie tyle o Tobie, chociaż go nie znasz i nigdy w życiu nie słyszałaś jego nazwiska?
Myślę, że to nienormalne i na pewno pozwałabym tą osobę, mimo tego, że moje życie jest mało ciekawe. Ogólnie byłaby to dziwna sytuacja. 

  Ja nie będę nikogo nominować, ale mam pytanie, jakie byłby Wasze odpowiedzi do powyższych pytań? Dziękuję jeszcze raz za nominację! 

12 komentarzy:

  1. Widzę tu wiele nawiązań do Harrego :D Świetny cytat, jeden z moich ulubionych <3 Ja cykl "Niezgodna" chcę przeczytać, ale raczej nastąpi to w dalekiej przyszłości. Też dawniej zaznaczałam miejsce, w którym skończyłam czytać byle czym. Teraz jednak używam zakładek, wreszcie się tego nauczyłam :D
    Pozdrawiam! ;* Dolina Książek

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo Harrego :) a ja go nie czytałam jeszcze (proszę, nie gryź :D). Również uwielbiam "Dumę i uprzedzenie" - a skoro ta książka tak bardzo Ci się podobała, to polecam "Córki niczyje" Collinsa :)
    http://ksiazkowa-przystan.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Pytanie od Oli są świetne, bardzo kreatywne i pomysłowe. Tak samo, jak i Twoje odpowiedzi. Bycie Hermioną na balu z Krumem to byłoby coś, ale ja wolałabym być chyba Hermioną, która uczestniczy w Bitwie o Hogwart i ma świadomość, że udało im się pokonać Voldemorta, to musiało być fantastyczne uczucie <3

    Pozdrawiam cieplutko, bookworm z Książkowoholizm :>

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapraszam na mojego bloga, gdzie organizowany jest pierwszy BOOK TOUR z książką "Paragraf 5" Kristen Simmons dla blogerów :) http://ksiazki-recenzje-czytelnicy.blogspot.com/2016/08/pierwszy-book-tour.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Serial na podstawie Darów Anioła jest okropny :( Cieszę się, że jest w Twoim Lba dużo Harrego <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Harry <33
    Mi też bardzo się podoba cytat, który tutaj przywołałaś.
    Ja chętnie wcieliłabym się w Hermione, ale nie dla Kruma, tylko dla Harry'ego, bo zawsze był blisko Hermiony. A może będąc nią udałoby mi się wreszcie spiknąć ich ze sobą? xD Byłoby super!
    Pozdrawiam!

    recenzjeklaudii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne odpowiedzi! :D
    http://lowczyniksiazekk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Też odwiedziłabym światy Harry'ego i Percy'ego. Tego z "Córki dymu i kości" nie znam, ale zastąpiłabym go może Sajonem z "Czasu Żniw". Albo Panem :D
    Pozdrawiam cieplutko,
    gabRysiek recenzuje

    OdpowiedzUsuń
  9. Też wolę romanse od kryminałów :D
    Jedynie raz zdarzyło mi się czytać coś na telefonie i moje oczy krwawiły ;_; Zdecydowanie bardziej preferuję książki w ich tradycyjnej formie.
    Pozdrawiam :D
    http://welcome-to-my-little-big-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Gdybym mogła, również odwiedziłabym świat Harry'ego Pottera. Zdecydowanie jest on moim ulubionym <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wyobrażam sobie żeby można było zakazać czytania książek, ja na pewno czytałabym potajemnie

    Blog o książkach

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety/stety - nie umiem stwierdzić, nie oglądałam jeszcze serialu na podstawie Darów Anioła... i jak na razie chyba się do nie zmieni, dużo osób jest nim bardzo rozczarowanych :(
    chocabooks :)

    OdpowiedzUsuń

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.